شورای عالی سیاست گذاری علمی

مأموریت و اهداف

هدف گذاری ها، جهت گیری ها و برنامه ریزی های اصلی تحقیقاتی– آموزشی و بررسی نتایج و بازخورد فعالیت های انجام شده به عهده شورای عالی سیاست گذاری علمی قرار دارد. اعضای شورای مزبور که در این قسمت معرفی شده اند، عموماً از اساتید دانشگاه و صاحب نظران با تجربه می باشند که در حوزه های مختلف فعالیت مؤسسه تبحر دارند. در راس شورای سیاست گذاری علمی، مدیر اجرائی مؤسسه جای دارد. شورا در فواصل منظم – معمولاً سه ماهه – بنا به دعوت مدیر اجرائی مؤسسه تشکیل جلسه می دهد و طی هر جلسه به بررسی کارهای صورت گرفته و نتایج آن می پردازد و برای موارد آتی تصمیمات مقتضی اتخاذ می کند.
به علاوه، مدیر اجرائی مؤسسه در حوزه های مختلف فعالیت های اجرائی از مشاوره کارشناسان خبره در امور آموزشی، پژوهشی، ترجمه، حقوقی، چاپ و نشر، تبلیغاتی و مالی اداری برخوردار است. اعضای هیات علمی دپارتمان پژوهش و آموزش، زیر نظر مدیر دپارتمان، پس از هدف گذاری، با توجه به سرفصل های مصوب آموزش عالی و سرفصل دروس ارائه شده در دانشگاه های معتبر خارج از کشور، در زمینه تهیه منابع خارجی و داخلی، شور می کنند. سپس با توجه به  نیاز کشور، سرفصل های کتاب ها تعیین شده، منابع مربوط از داخل، خارج از کشور و اینترنت تهیه می شود و در صورت عدم وجود منبع مناسب، مطالب تألیف، ترجمه و تدوین می گردد. سپس بوسیله اعضای هیات علمی از نظر کیفی، کنترل شده، پس از کسب تأیید، جهت چاپ و نشر به دپارتمان چاپ و نشر سپرده می شود. در بخش دپارتمانهای ترجمه و ویراستاری،  فعالیت ها برون سپاری شده است و اعضاء این دپارتمانها بطور غیرمتمرکز با مؤسسه همکاری دارند. اما اعضاء دپارتمان انتشارات و مالی- اداری بطور تمام وقت و متمرکز فعال می باشنـد. همکاران مؤسسه در دپارتمانهای مختلف در همین قسمت معرفی شده اند.
چارچوب فعالیت مؤسسه را می توان به شکل زیر خلاصه کرد: ابتدا شورای سیاست گذاری عالی علمی زیر نظر مدیر اجرائی مؤسسه، اهداف و برنامه ریزیهای تحقیقاتی و آموزشی را تعریف می کند. سپس دپارتمانهای مختلف با سرپرستی مدیران دپارتمان ها به عنوان مجری برنامه ها فعالیت کرده، نتیجه را بصورت بازخورد دراختیار شورای عالی سیاست گذاری علمی قرار می دهند. در نهایت اصل تحقیقات و سایر فعالیتهای علمی، توسط ناشران طرف قرارداد با مؤسسه به صورت کتاب های آموزشی منتشر می شود.

اعضای شورا

جناب آقای محمدابراهیم گوهریان
سرپرست شورا
عضو هیات علمی مؤسسه دارای مدرک (DBA) مدیریت حرفه‌ای کسب و کار، از دانشگاه تهران
جناب آقای دکتر عبدالحمید ابراهیمی
عضو شورا
عضو اسبق هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، پدر علم بازاریابی ایران، دکترای مدیریت بازرگانی، دانشگاه دهلی هندوستان
سرکار خانم فاطمه نورانی
عضو شورا
کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر; دانشگاه آزاد اسلامی تهران
جناب آقای دکتر علی‌اکبر فرهنگی (چهره ماندگار)
عضو شورا
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران؛ دکترای مدیریت و فوق دکترای ارتباطات، دانشگاه اوهایو آمریکا
سرکار خانم دکتر منصوره علیقلی
عضو شورا
عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز؛ دکترای اقتصاد، دانشگاه برلین آلمان
جناب آقای دکتر سیدعلیرضا درخشان
عضو شورا
ریاست و عضو هیات علمی مرکز آموزش و پژوهش صنایع ایران؛ دکترای کامپیوتر، دانشگاه آی‌تی هندوستان
">
SWITCH THE LANGUAGE
ابزارک متن

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتاب‌های زیادی در شصت‌و‌سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می‌طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای

سبدخرید