طرح‌ها و برنامه‌های کلان مؤسسه

مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های تجارت جهانی گوهريان، با عنایت به رسالتش در توسعه دانش تجارت جهانی در کشور، دو طرح و برنامه اساسی را در دستور کار خود دارد که بطور کلی حوزه تجارت جهانی، به معنای اخص کلمه، و حوزه گردشگری را به عنوان تجارتی پاک و با کمترین آلودگی محیط‌زیست و بیشترین ارزش افزوده، و اقتصاد را به جهت اهمیت آن در دو حوزه اخیر در بر می‌گیرند. طرح‌های مذکور در مجموع دو محور اصلی تجارت جهانی و گردشگری را که در عین حال وجوه اشتراکی نیز با یکدیگر دارند، بطور کامل پوشش می‌دهند. این طرح‌ها و برنامه‌ها ضمن دارا بودن ابعاد پژوهشی، دارای جنبه آموزشی برای تصمیم گیرندگان و دست اندرکاران تجارت و نیز دانشجویان رشته های مرتبط هستند. از آنجا که بسیاری از مباحث مورد توجه در طرح‌ها و برنامه‌های فوق فاقد پیشینه علمی لازم در داخل کشور می‌باشند، لذا مؤسسه در گام نخست خود را ناگزیر از آن دید که علاوه بر تألیف، کتاب‌هایی را در حیطه‌های بسیار جدید و نو در عرصه تجارت جهانی و گردشگری بین‌المللی به فارسی برگرداند و در اختیار جامعه علمی و مسئولان اجرائی قرار دهد.
عناوین سه طرح و برنامه کلان مورد بحث عبارتنـد از:

  1. تالیف و ترجمه مجموعه کتاب‌های تجارت جهانی(شامل ۲۵ عنوان)
  2. تالیف و ترجمه مجموعه کتاب های تجارت بین الملل (شامل ۳۰ عنوان)
  3. تالیف و ترجمه مجموعه کتاب های گردشگری بین المللی (شامل ۱۰ عنوان)

سه طرح فوق بیش از هر هدف دیگری بستر سازی علمی در کشور را به منظور ارتقای تجارت امروزی و متناسب با الزامات و شرایط جدید جهانی مد نظر دارند که سنگ بنای هر حرکت رو به جلو در این حوزه محسوب می‌شوند.
نتایج ملموس طرح‌های پژوهشی انجام شده و در حال اجرا می‌تواند نشانگر وجود ظرفیت‌های گسترده اقتصادی و در عین حال علمی، در کنار میراث غنی فرهنگی- سنتی کشور باشد که به سهم خود به برنامه‌های پیشنهادی جذابیت بیشتری در اجرا خواهد بخشید.

">
SWITCH THE LANGUAGE
ابزارک متن

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتاب‌های زیادی در شصت‌و‌سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می‌طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای

سبدخرید